
Procedura zgłaszania roszczeń z tytułu gwarancji należytego wykonania w przypadku wad
Gwarancje, których oczekują zleceniodawcy co do zasady mają być „bezwarunkowe, płatne na pierwsze żądanie”. Nie oznacza to oczywiście, iż gwarant wypłaci środki z tytułu gwarancji „na telefon”. Zazwyczaj w treści gwarancji określono konkretną procedurę zgłaszania roszczeń, która przewiduje:
– kwestię formalną związana z formą zgłoszenia roszczeń, podpisami pod roszczeniem etc.
– kwestię związaną ze wskazaniem kwoty roszczenia (oraz często – co budzi czasem wątpliwość – wskazaniem dokładnie jakich pozycji i kwot, których dotyczy roszczenie.
Zazwyczaj standardem jest wypłata w ciągu 14 dni od wezwania. Warto wskazać, iż ubezpieczyciel czy bank nie będą w żaden sposób badać czy roszczenie jest zasadne w sensie merytorycznym. Nikt na inwestycję nie będzie wysyłać choćby rzeczoznawcy czy inspekcji. Często zdążą się również, iż roszczenia, które są w oczywisty sposób bezzasadne nie są uznawane przez gwaranta i nie dochodzi do wypłaty

Zamów rozmowę telefoniczną
Skontaktuj się z nami
Nasz zespół oddzwania szybko. Prawie jak handlowiec pod koniec miesiąca, któremu niewiele brakuje do celu. Sprawdź!